Waarom peulvruchten goede vleesvervangers zijn

Waarom peulvruchten goede vleesvervangers zijn

Als u werd gevraagd om de ene voedselgroep te noemen die beter is voor uw gezondheid dan welke andere dan ook, wat zou u dan kunnen kiezen? De meeste mensen zouden waarschijnlijk zeggen groenten en fruit, en misschien volle granen, inclusief tarwe. In een nieuwe webinarserie van voedingsdeskundigen, stellen zij die beweren 'seizoensspecialisten' te zijn, drie 'superfoods' voor die in de zomer binnenkomen: bonen, Klik door naar de website en noten. Waarom zijn peulvruchten zo'n goede voedingskeuze voor diegenen die proberen af te vallen, en waarom zijn in sommige gevallen gedroogde bonen en gedroogde erwten zelfs beter dan gekookte rijst? De deelnemers aan het webinar waren het erover eens dat er verschillende redenen zijn waarom peulvruchten en gedroogde erwten beter zijn dan andere opties, waaronder hun gehalte aan voedingsstoffen, vezels, smaak, bewaring en verpakking (in veel gevallen).

waarom peulvruchten goede vleesvervangers zijn

Voedingswaarde – peulvruchten bevatten minstens 15 gram vezels, veel meer dan welke andere voedingsgroep dan ook. Fruit daarentegen heeft slechts vijf gram vezels en geen van de andere drie groepen die de voedingsdeskundigen suggereren. Er is echter enige speculatie over waarom dit gebeurt – misschien is het vezelgehalte niet zo belangrijk omdat het niet goed wordt afgebroken of misschien kan het lichaam de vezels niet goed opnemen omdat het al zo vol is. Toch zijn er veel mensen die geloven dat het hebben van een gezonde darmgezondheid en het beter kunnen opnemen van voedingsstoffen (en het elimineren van gifstoffen) de extra vezels waard is, zelfs als het een paar gram extra vet aan je dieet toevoegt.

Gedroogde erwten en gedroogde bonen bevatten ook bijna twee keer zoveel oplosbare vezels als verse groenten. Oplosbare vezels zijn wat het lichaam gebruikt voor het opbouwen van spijsverteringsenzymen en het verzorgen van de bekleding van het spijsverteringskanaal. Hoewel de meeste mensen deze toegevoegde vezel niet nodig hebben, zijn er mensen die in het verleden gastro-intestinale problemen hebben gehad, waaronder mensen met diabetes of symptomen van coeliakie – deze mensen willen misschien overwegen om vleesvervangers te gebruiken of zowel gedroogde bonen als erwten aan hun eten toe te voegen. eetpatroon. Het zal je misschien verbazen hoe gezond sommige van het "traditionele" voedsel kan zijn als je deze waardevolle toevoegingen toevoegt, vooral als je de neiging hebt om te snacken op het voedsel dat je in de winkel kunt kopen.

Link naar de website: valledelsole.nl

By continuing to use the site, you agree to the use of cookies. more information

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close